Координатор неформалне групе је имао узбудљјиву обуку и учење за реализацију предвиђених активности. Циљеви обуке су били :
• да представи програм “Млади су закон”,
• да се представници упознају са својим вршњацима из других делова земље, да размене искуства и стекну више самопоздања за реализацију својих акција
• да отвори теме комуникације и рада у тиму, решавања конфликата и проблема који могу настати
• да осмисле како организовати групу и посао, како поделити задатке и шта су све задаци, како проценити шта је све потребно за реализацију, како укључити заједницу, како проценити ризике, како промовисати пројекат, како извештавати о њему итд.
На састанцима неформалне групе је договорено да се затражи подршка наставника који предају моделирање машинских елемената и конструкција, математику и, наравно, стручне предмете образовним профилима Техничар дизајна ентеријера и индустријских производа и Пејзажној архитектури ( пројектовање, обликовање, цртање и сликање, радионички рад...) у редовној настави и кроз додатни рад и да предложе ученицима пројектне задатке на тему уређења школског дворишта. Договорено је да се уради анкета путем анкетних листића и интервју од кога би се направио видео запис. У оквиру неформалне групе подељена су задужења.
Анкетирано је око 230 корисника школског дворишта из редова ученика и запослених. При одабиру одељења водило се рачуна да буду заступљене све године и сви смерови пропорционално броју ученика у школи. Трудили су се да из редова запослених покрију све структуре, наставнике теоријске и практичне наставе, педагошко-психолошку службу, секретара, рачуноводство школе, школског полицајца, теткице, управу школе и свих година старости. По завршеној анкети успесно су табеларно и графички средили податке.
Вредни ученици су веома брзо приступили изради предлога уређења школског дворишта и дизајнирању одговарајућег урбаног мобилијара, узимајући у обзир резултате анкете која је спроведена међу ученицима и запосленима. Радило се на редовним часовима, али online кроз додатну наставу и пројектне задатке.
Обрада анализе анкете урађена је у Exelu, табеларно и графички ради лакшег упоређивања резултата и предлога. Покренута волонтрска акција кроз пројекат Више од школског дворишта, показује да сви корисници школског дворишта су озбиљно приступили анкетирању. Закључак је да велики проценат анкетираних није задовољан садашњим стањем и изгледом школског дворишта. Предлози за промену су у већини случајева истоветни без обзира на године старости.
Опширније: Анализа анкете